Juridiske data:

Rosborg Møbler A/S
Astrupvej 1, Ødum
DK-8370 Hadsten

CVR nr. 21866008
Tlf: +45 8698 9322

info@rosborgshop.dk

Fortrydelsesret:

Rosborg Møbler yder 14 dages fortrydelsesret på netsalg, gældende fra den dag du modtager dine varer. Fortrydelsfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtaget den sidste vare. 

 

OBS: Der er ingen fortrydelsesret for varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, eller har fået et tydeligt personligt præg (Forbrugeraftaleloven §18, stk. 2 nr. 3). For at modtage den fulde købesum retur, skal du returnere varen i væsentlig samme stand, som den er modtaget.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan benytte vores formular og sende den til info@rosborgshop.dk. Dette er vigtigt, da afvigelser kan øge vores ekspeditionstid og der går længere tid, inden du får dine penge retur. Du kan også give meddelelse om fortrydelse ved at skrive til info@rosborgshop.dk

Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:

Rosborg Møbler A/S
Astrupvej 1, Ødum
DK-8370 Hadsten

Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt emballeret, da du selv har ansvaret for pakken/varene indtil vi modtager den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for bl.a. spejle, glas, porcelæn eller større møbler. Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK.

Fortryder du købet af en vare skal du selv betale fragtomkostningerne til at sende varen retur til os. Du kan ikke fortryde, ved blot at undgå at afhente varen. Du skal altid give besked om at du fortryder købet. Udgifterne for at du ikke afhenter varen, vil blive fratrukket købesummen.

Varen skal afsendes til os senest 14 dage efter du har givet os besked om fortrydelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan downloade E-mærkets standardfortrydelsesformular her og forbrugeraftalelovens fortrydelsesformular her

 

Fortrydelse af en del af købet

 

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. 

 

Bemærk, at du ikke for fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder dit køb. 

Tilbagebetaling:

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.  Når vi modtager varen, tjekker vi den, og tilbagefører det beløb, du har betalt ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kreditkort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
 

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

 

Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Klageadgang:

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Rasmus Ernstorn på  re@rosborgshop.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. 


For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.


Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.


Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 05.05.2023

 

Nyhedsbrev

Få 15% rabat på dit første køb ved tilmelding

Tilmeld dig her
Læs vores magasin
Download her
Tilbud

Se alle tilbud og kampagner hos Rosborg

Se tilbud her