Salgsbetingelser

Nedenstående salgs- og leveringsbetingelser gælder for alle online leverancer fra Rosborg Møbler for B2C kunder. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Rosborg Møbler. Ønsker du som B2B kunde at handle hos Rosborg Møbler, kontakt os da venligst.
 

Juridiske data:


RosborgShop ApS
Astrupvej 1, Ødum
DK-8370 Hadsten

CVR nr. 36711892
Tlf: +45 8698 9322
 

Pris og betaling:


I denne webshop kan du bestille dine varer online og betale via: Dankort, VISA, Mastercard, Maestro, eDankort, VISA Electron, JCB cards eller via bankoverførsel. Alle priser på Rosborg Møblers webshop er inkl. moms. Beløbet trækkes på kortholders konto ved afsendelse af din ordre. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det beløb du har godkendt.

Betaling via bankoverførsel kan ske til vores bankkonto:

Sparekassen Kronjylland
Reg.nr.: 6186
Kontonr.: 0009953450
IBAN: DK3061860009953450
BIC: KRONDK22
 
HUSK at påføre dit ordrenummer når du overfører pengene til os. Vælger du at betale for din ordre via bankoverførsel, sender vi typisk dine varer når vi har registreret betalingen. Dette forudsætter at varen er på lager.
 
Bemærk! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
 

Betaling via EAN nummer:


Ønsker du som offentlig institution at modtage en elektronisk faktura, vælger du "bankoverførsel" ved dit køb og udfylder feltet EAN nr. med jeres data.
 

Leveringstidspunkt og transport:


Levering af varer fra Rosborg Møbler anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af små artikler sker oftes med GLS, og levering af større møbler med fragtmand til kantsten - ønsker du opbæring, kontakt os da venligst for pris. Er der ved modtagelse af pakken, synlige skader på emballagen, skal dette gøres opmærksom på skriftligt overfor fragtmanden ved modtagelsen og Rosborg Møbler skal underrettes hurtigst muligt.

Folk fra andre lande end Danmark, skal være opmærksomme på at en evt. merpris i fragt kan blive aktuel, da fragtraterne kan variere meget indenfor landegrænserne. Ekstra fragt vil blive oplyst til kunden før forsendelse, så der er mulighed for at annullere ordren.

Leveringstiden er typisk 2-6 hverdage, hvis varen er på lager i den ønskede farve/variant ellers vil der typisk gå mellem 2-3 uger ekstra.

Ved køb af sofaer eller andre større møbler, ligger leveringstiden hyppigt mellem 3-8 uger. Er det noget der haster, så ring eller skriv.

Den oplyste leveringstid er vejledende. Vores mål er at 95 % af alle varer leveres indenfor den oplyste leveringstid, men der kan desværre ske afvigelser. Rosborg Møbler kontakter dig såfremt vi ikke kan overholde det forventede leveringstid.

Afhentes pakken ikke i rette tide, eller er der opgivet forkert adresse ved bestilling, har Rosborg Møbler ret til at opkræve et mindre fragtgebyr for ekstra levering.
 

Levering med GLS:


Levering med GLS kan ske alle hverdage mellem kl. 8.00 og 16.00. Det er ikke muligt på forhånd at aftale et bestemt tidsinterval for levering. Såfremt der ikke er nogen hjemme til at tage imod pakken, eller pakken ikke kan stilles på adressen, tager fragtmanden pakken med igen. I disse tilfælde lægges der en seddel med besked om, at pakken har været forsøgt leveret og at GLS kan kontaktes, så der kan aftales en ny leveringsdag eller leveringsadresse.

Denne aftale skal du som kunde selv lave med GLS. Ønsker du pakken stillet på adressen, bedes du venligst notere dette ved "Bemærkninger" under bestillingsprocessen. Hvis du giver tilladelse til at pakken stilles på adressen, overgår risikoen for pakken til dig, fra det tidspunkt pakken leveres på adressen. Dvs. du bærer risikoen for at varen beskadiges eller forsvinder, efter den er afleveret. Husk at du altid kan skrive til info@rosborgshop.dk for at få oplyst et tracking nummer på din pakke.
 

Varemodtagelse/fragtskader:


Risikoen for varer købt hos Rosborg Møbler overgår til dig som forbruger på leveringstidspunktet. Når du modtager varer fra en webshop, bør du straks ved modtagelse tjekke emballagen for synlige skader.

Alle transportskader skal meddeles hurtigst muligt til Rosborg Møbler på info@rosborgshop.dk eller pr. telefon +45 8698 9322.

Hvis du trods synlige huller, buler eller andre åbenlyse skader på pakken ikke straks gør indsigelse overfor fragtmanden, kan der opstå tvivl om, hvor pakken er blevet beskadiget, og du risikerer selv at hæfte for evt. skader.

Er der mindre skader på pakken og du vurderer, at det er sikkert at modtage pakken, bør du sammen med chaufføren skrive på fragtbrevet, at du modtager pakken med forbehold.

Ved mistanke om fragtskader skal du:
 

  • Beholde emballagen, idet det kan bruges til at dokumentere krav mod fragtfirma.
  • Så vidt muligt tage billeder af pakken og evt. skader.
  • Kontakte Rosborg Møbler for yderligere informationer.

 

Lager:


På alle varer i webshoppen er angivet lagerstatus. Denne opdateres manuelt og er altid vejledende.

En lagervare vil typisk være på Rosborg Møbler's eller producentens lager. En vare kan også være markeret på lager, hvis producenten har meget hurtig levering, eller hvis producenten sender direkte til forbrugeren. I enkelte tilfælde kan du komme ud for at en vare står til at være på lager, selv om den kortvarigt er udsolgt. Dette forekommer typisk på permanent lagerførte varer, som løbende kommer på lager, men kortvarigt kan være udsolgt. Ligeledes kan en vare være solgt til anden side, før din ordre behandles.
 

Gavekort:


Vi gør opmærksom på at der ikke gives rabat ved betaling med gavekort. Dette skyldes der i forvejen kan være givet rabat på gavekortet, da det blev købt eller fordi det er udstedt som en "rabat" ved større ordrer. Der er 14 dages fortrydelsesret på gavekortet.
 

Reklamation:

Købelovens mangelsbegreb finder anvendelse ved købet. 

Der gives i henhold til købeloven en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet som er opstået indtil 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler, ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Er reklamationen berettiget er dine beføjelser afhjælpning, omlevering, afslag i prisen eller ophævelse af aftalen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Hvis du ønsker at reklamere over et produkt bedes du sende en mail til info@rosborgshop.dk eller ringe til os på +45 8698 9322.
 

Fortrydelsesret:


Rosborg Møbler yder 30 dages fortrydelsesret på netsalg, gældende fra den dag du modtager dine varer. OBS: Dette gælder ikke for varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer, står med leveringstid "på forespørgsel" eller har fået et tydeligt personligt præg (Forbrugeraftaleloven §18, stk. 2 nr. 3). For at modtage den fulde købesum retur, skal du returnere varen i væsentlig samme stand, som den er modtaget.

Har du fortrudt et køb og ønsker du at returnere eller ombytte en vare, bedes du udfylde følgende formular og sende den til info@rosborgshop.dk. Dette er vigtigt, da afvigelser kan øge vores ekspeditionstid og der går længere tid, inden du får dine penge retur. Du kan også give meddelelse om fortrydelse ved at skrive til info@rosborgshop.dk

Hvis du fortryder købet, skal varerne returneres til:

RosborgShop ApS
Astrupvej 1, Ødum
DK-8370 Hadsten

Ved returnering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt emballeret, da du selv har ansvaret for pakken/varene indtil vi modtager den.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for bl.a. spejle, glas, porcelæn eller større møbler. Udgifterne for returnering af disse varetyper forventes højst at beløbe sig til ca. 500 DKK.

Fortryder du købet af en vare skal du selv betale fragtomkostningerne til at sende varen retur til os. Du kan ikke fortryde, ved blot at undgå at afhente varen. Du skal altid give besked om at du fortryder købet. Udgifterne for at du ikke afhenter varen, vil blive fratrukket købesummen.

Varen skal afsendes til os senest 14 dage efter du har givet os besked om fortrydelsen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Du kan downloade E-mærkets standardfortrydelsesformular her og forbrugeraftalelovens fortrydelsesformular her
 

Tilbagebetaling:


Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. 

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.  Når vi modtager varen, tjekker vi den, og tilbagefører det beløb, du har betalt ved købet. Beløbet bliver altid overført til samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du f.eks. betalt med kreditkort, tilbageføres købsbeløbet til det betalingskort, du brugte ved købet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

BEMÆRK: Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi:
 

  • du reelt har taget varen i brug
  • den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
  • du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på.

 

Klagemuligheder:


Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Alec T. Enevoldsen på ae@rosborgshop.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: info@rosborgshop.dk
 

Copyright:


Alle sider på denne hjemmeside inklusive billeder, tekster og design er ophavsretsligt beskyttede. Kopiering, brug og distribution af indhold kræver en skriftlig tilladelse fra Rosborg Møbler.

Der tages forbehold for trykfejl og stavefejl.
 

Persondatapolitik:


For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn - Adresse - Telefonnummer - E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos RosborgShop ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og medarbejderne hos RosborgShop ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig. Den dataansvarlige på www.rosborgshop.dk er Adm. direktør, Alec T. Enevoldsen.

Oplysninger afgivet til www.rosborgshop.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos RosborgShop ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til RosborgShop ApS via e-mail info@rosborgshop.dk